Anna-Karin Lingham

Varumärkeskonsult, föreläsare och mentor, Stockholm

Det finns alltid spännande utvecklingspotential. Det finns alltid nya vägval. Och det finns alltid kreativa möjligheter.

Jag har en bakgrund som marknadschef, VD, projektledare och entreprenör i stora och mindre bolag med verksamhet både nationellt och internationell. Som entreprenör har jag lärt mig att tänka utanför vanliga mönster och normer. Jag hjälper dig och ditt företag att utvecklas via en enkel och effektiv varumärkesprocess, där ni kan hitta er potential, se nya möjligheter och välja väg. Det brukar bli insiktsfullt, roligt och ge snabba resultat. Jag har nyligen utvecklat konceptet "Ambassador Branding", där arbetsglädje och ökad lönsamhet går sida vid sida.

I min värld ingår många friluftsäventyr, nyfikna människor och en hel del kreativitet.

Referens från kund:
Trevligt möte, hon var klar och tydlig om hur hon jobbar och vad jag kunde förvänta mig. Tyvärr är det nog inte riktigt rätt för mig. Meddelar henne imorgon.

Så här kan jag hjälpa dig:
Har du funderingar hur du ska gå tillväga med företagets varumärke, ditt personliga varumärke eller hur medarbetare kan stärka sitt ambassadörskap? Då kan jag vara ett både kreativt och analytiskt bollplank. Jag har arbetat med varumärkesutveckling under många år. Det är fortfarande bland det roligaste jag vet. Om jag kan hjälpa dig att känna samma glädje kring dina varumärken, så kommer vi snabbt skapa resultat tillsammans.

Anna-Karins erbjudanden

Privatperson som söker en mentor som sin personliga rådgivare, bollplank och mentor för sin egen utveckling som medarbetare, entreprenör eller för sin personliga utveckling
2400 kr/månad

Ibland så löser man sina utmaningar och får svar på sina frågor vid ett eller två möten, men ofta använder man en mentor under en längre tid. Att ha en mentor är utvecklande och mycket vanligt nuförtiden. Vi har alla behov av ett bollplank, en rådgivare för att diskutera vår personliga utveckling, konflikter i arbetslivet eller för utvecklas i våra yrkesroller och det gäller såväl chefer som medarbetare. Det kan också handla om andra frågor som vi har svårt att reda ut själva. Ett möte är i normalfall 90 minuter per möte. Mellan mötena sker kommunikationen via e-post och /eller telefon med mentor. Dina behov styr inriktningen och du har möjlighet att både ventilera akuta frågeställningar som långsiktiga processer. Är du privatperson och väljer att betala månadsvis för ett mentorskap, själv, väljer du denna tjänst. Betalningen görs var 30:e dag och betalningen sker via det kreditkort som du registrerar när du tecknar tjänsten. Du bestämmer själv när du vill avsluta mentorskapet, det gör du själv på Mina sidor. Någon bindnings- eller uppsägningstid finns inte, när du avslutar så avslutas tjänsten direkt. Du tecknar ett mentorskap genom att klicka på den röda knappen. Om ett företag ska betala för ditt mentorskap, väljer du i stället tjänsten mentorskap för företag.

För företag, för att att utveckla, behålla eller avveckla medarbetare

Det är vanligt att man anlitar en mentor för att utveckla sina medarbetare i företag eller om man har kommit överens om att avsluta en anställning för att ge den anställde en bättre start för att hitta ett nytt jobb. Många gånger väljer man en mentor för att utveckla sina chefer eller medarbetare i en viss roll. Utvecklingen är personligt vilket gör att det blir helt skräddarsydd. Det kan handla om ledarskap, HR-kompetens, projektledning, försäljning eller någon annan specifik kunskap. Vi på Mentorerna har fler än 100 professionella och yrkeserfarna mentorer som matchas efter era chefer och medarbetares behov och önskemål. Ett mentorskap löper ofta under 12 månader och innehåller ofta 10 mentormöten. Beroende på mentorskapets innehåll komplexitet, kan mentorskapet pågå både under en längre och kortare period. Mentorskapet kan också anpassas i antal möten per månad och möteslängd beroende på behovet. Om ni så önskar presenteras flera förslag på mentorer med rätt kunskap och erfarenhet, vilket gör det enklare för er att välja er mentor. Avtalen tecknas digitalt för mentorskapet samt faktureras direkt till ert företag. Det ger er också en mer flexiblare intervall mellan era möten än tjänsten för privatpersoner som ger 1 möte per månad. Klicka på knappen nedan för mer information eller en offert.

Kontakta kundtjänst
Efterfråga offert eller mer information

Har du frågor till Anna-Karin Kontakta Anna-Karin

Mer om Anna-Karin

Tillgänglighet

Anna-Karin är tillgänglig för möten via:
Digitala mötenTelefonmöteFysiskt möte på valfri plats

Kompetensområden

Internationell verksamhetVarumärkenStyrelsearbeteLedarskap större arbetsplatsUtvecklingssamtalMarknadsföring (PR, media)Marknadsföring sociala mediaKarriärutvecklingProjektledningPersonlig utvecklingEntreprenörskap & Starta bolagAdministrationPersonligt varumärkeLedarskap i kristiderModeratorLedningsgruppsarbeteFörsäljning, ledarskap och planeringFörsäljning, praktiskt utförandeCoachande ledarskapPresentationsteknikTalarträning

Erfarenhet och utbildning

Civilekonom från Uppsala universitet, med inriktningen marknadsföring. Utbildningar inom ledarskap, varumärken, kreativitet och retorik. Utnämnd till Årets Mentor av Marknadsföreningen i Stockholm. Ledare inom företag som Axfood, Hästens Sängar, Apotek Hjärtat och Björn Borg. Arbetar också med styrelseuppdrag, som föreläsare, författare och konstnär.

Ett typiskt första möte

Första gången möts vi personligen för att lära känna varandra. Vi får båda möjlighet att avgöra om jag är rätt mentor för dig. Jag skapar mig en bild av vem du är, var du befinner dig och vart du siktar. Vi sätter upp mål och riktlinjer för vårt samarbete. Min uppgift blir att vara den konstruktiva och kreativa samtalspartner du behöver för att kunna ta spännande och värdefulla steg vidare mot dina mål.