Michael Stubbing
Mentor inom försäljning o ledarskap för mindre och medelstora företag, StockholmMin erfarenhet är främst inom strategisk försäljning och ledarskapsutveckling för företag i Norden men även internationellt. Det innebär att jag arbetat med många olika sätt att nå marknaden ur ett försäljningsperspektiv men samtidigt haft förmånen att få individer att växa och att våga visa och få ut sin fulla kapacitet av sin ledarskapspotential.
En annan viktig erfarenhet jag arbetat med är ’tillväxt’ vilket ofta innebär stora organisatoriska utmaningar när ett företag vill utvecklas från ett startup projekt till ett mer stabilt företag som kan ta nästa steg ut på marknaden.
I tillägg har jag varit med om att utvärdera företag (DD processer) och implementerat företag som vi köpt i min organisation.
Referens från kund:
Super!
Så här kan jag hjälpa dig:
Om du vill växa som ledare – och få erfarenheter avseende komplexiteten i att driva en säljorienterad verksamhet med nordisk och/eller internationell touch - om du vill förstå vilka misstag man lätt kan göra - som jag gjort - så är jag gärna personen som stöttar och hjälper dig att utvecklas.
Michaels erbjudanden
Ibland så löser man sina utmaningar och får svar på sina frågor vid ett eller två möten, men ofta använder man en mentor under en längre tid. Att ha en mentor är utvecklande och mycket vanligt nuförtiden. Vi har alla behov av ett bollplank, en rådgivare för att diskutera vår personliga utveckling, konflikter i arbetslivet eller för utvecklas i våra yrkesroller och det gäller såväl chefer som medarbetare. Det kan också handla om andra frågor som vi har svårt att reda ut själva. Ett möte är i normalfall 90 minuter per möte. Mellan mötena sker kommunikationen via e-post och /eller telefon med mentor. Dina behov styr inriktningen och du har möjlighet att både ventilera akuta frågeställningar som långsiktiga processer. Är du privatperson och väljer att betala månadsvis för ett mentorskap, själv, väljer du denna tjänst. Betalningen görs var 30:e dag och betalningen sker via det kreditkort som du registrerar när du tecknar tjänsten. Du bestämmer själv när du vill avsluta mentorskapet, det gör du själv på Mina sidor. Någon bindnings- eller uppsägningstid finns inte, när du avslutar så avslutas tjänsten direkt. Du tecknar ett mentorskap genom att klicka på den röda knappen. Om ett företag ska betala för ditt mentorskap, väljer du i stället tjänsten mentorskap för företag.
Det är vanligt att man anlitar en mentor för att utveckla sina medarbetare i företag eller om man har kommit överens om att avsluta en anställning för att ge den anställde en bättre start för att hitta ett nytt jobb. Många gånger väljer man en mentor för att utveckla sina chefer eller medarbetare i en viss roll. Utvecklingen är personligt vilket gör att det blir helt skräddarsydd. Det kan handla om ledarskap, HR-kompetens, projektledning, försäljning eller någon annan specifik kunskap. Vi på Mentorerna har fler än 100 professionella och yrkeserfarna mentorer som matchas efter era chefer och medarbetares behov och önskemål. Ett mentorskap löper ofta under 12 månader och innehåller ofta 10 mentormöten. Beroende på mentorskapets innehåll komplexitet, kan mentorskapet pågå både under en längre och kortare period. Mentorskapet kan också anpassas i antal möten per månad och möteslängd beroende på behovet. Om ni så önskar presenteras flera förslag på mentorer med rätt kunskap och erfarenhet, vilket gör det enklare för er att välja er mentor. Avtalen tecknas digitalt för mentorskapet samt faktureras direkt till ert företag. Det ger er också en mer flexiblare intervall mellan era möten än tjänsten för privatpersoner som ger 1 möte per månad. Klicka på knappen nedan för mer information eller en offert.
Har du frågor till Michael Kontakta Michael
Mer om Michael
Tillgänglighet
Michael är tillgänglig för möten via:Kompetensområden
Erfarenhet och utbildning
I tillägg till ovan - så har jag de senaste åren arbetat en hel del med CX - där vikten av att få ihop hela organisationen för att möta kunden är avgörande. Många företag har produkter som är " lika bra" vilket innebär att differentieringen ligger i hur väl man tar hand om sin kunder både i medgång och motgång. Detta är enligt mig det enskilt viktigaste området i närtid.
Ett typiskt första möte
Vi ses över en lunch eller en kopp kaffe och bestämmer om vi har den kemi som avgör om vi kan jobba ihop över en mentorsperiod.
Om vi tillsammans tror på detta - så tycker jag detta skulle vara väldigt inspirerande för mig att få utveckla just dig!