Pär Heed

Mentor inom försäljning & marknadsföring, Stockholm

Är en nyfiken, kreativ och envis person som arbetat med försäljning och marknadsföring i både stora och små organisationer, främst inom IT-, konsult- och programvaruföretag. Med energi och sökande efter nya smarta lösningar, i kombination med förmågan att tydliggöra och entusiasmera andra, är jag din kompetenta kompis kring försäljning och marknadsföring.

Så här kan jag hjälpa dig:
Jag är din kompetenta kompis du kontaktar när du vill ha ett råd eller "second opinion" i någon fråga, utmaning eller problem som rör försäljning, marknadsföring inom B2B. Allt från en enskild fråga till att du söker alternativa lösningar eller ett annat perspektiv på ett större problem inom området.

Pärs erbjudanden

Privatperson som söker en mentor som sin personliga rådgivare, bollplank och mentor för sin egen utveckling som medarbetare, entreprenör eller för sin personliga utveckling
1500 kr/månad

Ibland så löser man sina utmaningar och får svar på sina frågor vid ett eller två möten, men ofta använder man en mentor under en längre tid. Att ha en mentor är utvecklande och mycket vanligt nuförtiden. Vi har alla behov av ett bollplank, en rådgivare för att diskutera vår personliga utveckling, konflikter i arbetslivet eller för utvecklas i våra yrkesroller och det gäller såväl chefer som medarbetare. Det kan också handla om andra frågor som vi har svårt att reda ut själva. Ett möte är i normalfall 90 minuter per möte. Mellan mötena sker kommunikationen via e-post och /eller telefon med mentor. Dina behov styr inriktningen och du har möjlighet att både ventilera akuta frågeställningar som långsiktiga processer. Är du privatperson och väljer att betala månadsvis för ett mentorskap, själv, väljer du denna tjänst. Betalningen görs var 30:e dag och betalningen sker via det kreditkort som du registrerar när du tecknar tjänsten. Du bestämmer själv när du vill avsluta mentorskapet, det gör du själv på Mina sidor. Någon bindnings- eller uppsägningstid finns inte, när du avslutar så avslutas tjänsten direkt. Du tecknar ett mentorskap genom att klicka på den röda knappen. Om ett företag ska betala för ditt mentorskap, väljer du i stället tjänsten mentorskap för företag.

För företag, för att att utveckla, behålla eller avveckla medarbetare

Det är vanligt att man anlitar en mentor för att utveckla sina medarbetare i företag eller om man har kommit överens om att avsluta en anställning för att ge den anställde en bättre start för att hitta ett nytt jobb. Många gånger väljer man en mentor för att utveckla sina chefer eller medarbetare i en viss roll. Utvecklingen är personligt vilket gör att det blir helt skräddarsydd. Det kan handla om ledarskap, HR-kompetens, projektledning, försäljning eller någon annan specifik kunskap. Vi på Mentorerna har fler än 100 professionella och yrkeserfarna mentorer som matchas efter era chefer och medarbetares behov och önskemål. Ett mentorskap löper ofta under 12 månader och innehåller ofta 10 mentormöten. Beroende på mentorskapets innehåll komplexitet, kan mentorskapet pågå både under en längre och kortare period. Mentorskapet kan också anpassas i antal möten per månad och möteslängd beroende på behovet. Om ni så önskar presenteras flera förslag på mentorer med rätt kunskap och erfarenhet, vilket gör det enklare för er att välja er mentor. Avtalen tecknas digitalt för mentorskapet samt faktureras direkt till ert företag. Det ger er också en mer flexiblare intervall mellan era möten än tjänsten för privatpersoner som ger 1 möte per månad. Klicka på knappen nedan för mer information eller en offert.

Kontakta kundtjänst
Efterfråga offert eller mer information

Har du frågor till Pär Kontakta Pär

Mer om Pär

Tillgänglighet

Pär är tillgänglig för möten via:
Digitala mötenTelefonmöteFysiskt möte på valfri plats

Kompetensområden

IT & telekomPresentationsteknikMarknadsföring (PR, media)Marknadsföring sociala mediaLedarskap i kristiderFörsäljning, ledarskap och planeringFörsäljning, praktiskt utförande

Erfarenhet och utbildning

Har haft olika befattningar som säljare, KAM, försäljningschef, marknadsledare, teamchef och konsultchef i stora och små program- och konsultföretag. En innehållsrik, lärande resa som innehållit allt mellan Solution Selling®, SPIN till dagens content marketing och marketing automation. Är i grunden civilekonom och arbetar sedan 9 år som egenföretagare med fokus på att hjälpa mindre- och medelstora företag med försäljning och marknadsföring.

Ett typiskt första möte

Vid vårt första för du berätta och beskriva vad din utmaning, problem eller frågeställning handlar om. Jag kommer att ställa en massa frågor så att jag verkligen förstår och får en bild över vad det handlar om. Om jag känner att den är utmaningen, frågan inte är mitt område berättar jag det direkt. Men om jag känner att för dig kan jag vara en kompetent kompis och bidra, då gör vi upp en grovplan och riktlinjer för vår vårt samarbete. Som i alla samarbeten bygger våra möten på förtroende och respekt.