Rolf Fällström
Entreprenör/Varumärkesstrateg/Copywriter, StockholmMin vardag är att finna rätt lösning för företag och varumärken som behöver skapa en identitet och kommunicera på rätt sätt och med önskat resultat. Jag är van att sätta in mig i olika världar och lyssna in bransch och personer. Framförallt är jag väldigt fascinerad av det och försöker alltid utifrån situation finna en bra grund att arbeta vidare ifrån. Jag tycker alltid det är lika roligt att djupdyka i företags eller personers kommunikationsproblem och försöka lösa det. Har själv djupdykt i många egna projekt, där jag både skapat framgångsrika företag och verksamheter. Men har också många erfarenheter av projekt och företagssatsningar där det har gått snett, ofta beroende på ungefär likvärdiga skäl som har lärt mig en hel del. Framgång för att utveckla ett varumärke handlar ofta om att först se inåt, skapa bättre organisation, starkare intern enighet och därefter gemensamt utveckla en tydligare varumärkesstrategi.
Referens från kund:
Rolf är mycket mycket bra. Han fattar snabbt vad jag undrar över, och har kloka synpunkter. Han är konkret och tydlig och trevlig. Han får ordning på mina spridda tankar så jag går ut med en strukturerad plan.
Så här kan jag hjälpa dig:
När du är i en förändringsprocess, ska starta upp något nytt eller funderar på att låta din karriär gå i nya banor. Jag är bra på att lyssna och ställa frågor. Ofta kan det leda till att du ställer rätt frågor till dig själv och hittar ditt svar och dina vägar.
Rolfs erbjudanden
Ibland så löser man sina utmaningar och får svar på sina frågor vid ett eller två möten, men ofta använder man en mentor under en längre tid. Att ha en mentor är utvecklande och mycket vanligt nuförtiden. Vi har alla behov av ett bollplank, en rådgivare för att diskutera vår personliga utveckling, konflikter i arbetslivet eller för utvecklas i våra yrkesroller och det gäller såväl chefer som medarbetare. Det kan också handla om andra frågor som vi har svårt att reda ut själva. Ett möte är i normalfall 90 minuter per möte. Mellan mötena sker kommunikationen via e-post och /eller telefon med mentor. Dina behov styr inriktningen och du har möjlighet att både ventilera akuta frågeställningar som långsiktiga processer. Är du privatperson och väljer att betala månadsvis för ett mentorskap, själv, väljer du denna tjänst. Betalningen görs var 30:e dag och betalningen sker via det kreditkort som du registrerar när du tecknar tjänsten. Du bestämmer själv när du vill avsluta mentorskapet, det gör du själv på Mina sidor. Någon bindnings- eller uppsägningstid finns inte, när du avslutar så avslutas tjänsten direkt. Du tecknar ett mentorskap genom att klicka på den röda knappen. Om ett företag ska betala för ditt mentorskap, väljer du i stället tjänsten mentorskap för företag.
Det är vanligt att man anlitar en mentor för att utveckla sina medarbetare i företag eller om man har kommit överens om att avsluta en anställning för att ge den anställde en bättre start för att hitta ett nytt jobb. Många gånger väljer man en mentor för att utveckla sina chefer eller medarbetare i en viss roll. Utvecklingen är personligt vilket gör att det blir helt skräddarsydd. Det kan handla om ledarskap, HR-kompetens, projektledning, försäljning eller någon annan specifik kunskap. Vi på Mentorerna har fler än 100 professionella och yrkeserfarna mentorer som matchas efter era chefer och medarbetares behov och önskemål. Ett mentorskap löper ofta under 12 månader och innehåller ofta 10 mentormöten. Beroende på mentorskapets innehåll komplexitet, kan mentorskapet pågå både under en längre och kortare period. Mentorskapet kan också anpassas i antal möten per månad och möteslängd beroende på behovet. Om ni så önskar presenteras flera förslag på mentorer med rätt kunskap och erfarenhet, vilket gör det enklare för er att välja er mentor. Avtalen tecknas digitalt för mentorskapet samt faktureras direkt till ert företag. Det ger er också en mer flexiblare intervall mellan era möten än tjänsten för privatpersoner som ger 1 möte per månad. Klicka på knappen nedan för mer information eller en offert.
Har du frågor till Rolf Kontakta Rolf
Mer om Rolf
Tillgänglighet
Rolf är tillgänglig för möten via:Kompetensområden
Erfarenhet och utbildning
Journalist/redaktör på Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter och annonssporttidningen Sköna Gröna.
Copywriter och strateg på Björn Ohlson Annonsbyrå och Lidman Annonsbyrå.
Egen företagare med:
Pepparkakshuset Reklambyrå (varumärkesutveckling, copywriting)
Block Stockholm (kontorshotell för 50 företagare verksamma i inom kreativ kommunikation)
Uganda (Ett misslyckat IT-bolag som jag var med och startade, rekryterade säljstab och sedan tvingades lägga ned. Ett annat aktivt där vi köper mark och ska bygga en resort)
Turistuthyrning av fastigheter i Järvsö.
Har dessutom ett antal affärsprojekt som jag satsat i och som gått både bra och dåligt.
Ett typiskt första möte
Vi träffas, lär känna varandra, resonerar om den situation i arbetslivet du just nu befinner dig i och vilka mål och affärsutvecklingssprojekt du har. Utifrån det kommer vi fram om vi är rätt för varandra, och i så fall tar vi fram en plan och mål för vårt samarbete.